wabbit.blogg.se

Att vara sjuk i Sverige, min uppväxt, liv och allt annat jag kommer på

En början

Kategori: Allmänt

Då var det igång, bloggen, det tog sin lilla tid och jag har mindre hår nu än när jag började för en timme sen, men nu kan jag skriva nånting, så har jag inte misslyckats helt idag..kväll..natt, är det nu ja, klockan är 04.33 jag har sovit mina femton minuter för i natt, jajamen, man behöver inte mer än så, samtidigt som jag inte tycker om att ligga still i min mjuka sköna varma säng. (nu tänjde jag lite grann på sanningen) Jag lider av sömnproblem, som gör att jag aldrig kommer in i djupsömn när jag sover, vilket nu har lett till att jag sovit ca femton minuter per natt dom senaste två veckorna, hade jag inte sovit dom så hade jag förmodligen fått bestående hjärnskador pga sömnbrist. Jag kan förklara lite vad microsömn är åtminstonde hur jag har utnyttjat det, man låter hjärnahalvorna somna som vanligt, skillnaden är att när andra hjärnhalvan somnar så vaknar man upp med ett ryck och hjärnan är inne på att människan har vilat klart och är redo för åtta nya fantastiska timmar tillsammans, nackdelen med det här är att min hjärna gör så varje gång jag ska sova, jag nickar till och hjärnan tror vi är klar = 12-15minuters sömn per dygn.
Men det är lugnt, jag är ju van, jag har ju aldrig sovit riktig sömn, jo! det har jag ju faktiskt, men det kommer komma senare i bloggen.
I vilket fall som helst, det här är min blogg och jag tänkte ta upp hur man blir behandlad inom vården, mitt liv o uppväxt, hundar, barn, matbröd, äh you name it, men framförallt om svensk sjukvård och hur man blir behandlad där.
 
Med dessa ord vill jag säga ;
 
Välkommen! 
Kommentera inlägget här: